الثلاثاء، 13 أبريل 2010

وحصرى على ماى ايجى مصر= اغانى ابو اليف كامله, كليبات ابو اليف اونلاين كامله ,بوسترات ابو اليف




أبو الليف مطرب شعبى
فى ظل هدوء شعبان عبدالرحيم وانتظار البوم حكيم واكتفاء سعد الصغير بما حققه ظهر مؤخرا نادر أبو الليف مطرب شعبى جديد أثار الكثير من الجدل سواء فى اختياره لكلمات أغانيه أو اسمه، وهو ما دفع البعض لمحاولة معرفة شكله فزادت دهشتهم، خصوصا مع إعلان شاعر بحجم أيمن بهجت قمر وملحن باسم محمد يحيى تحمسهما له بعدما وجدوه حالة جديدة ومختلفة لصورة المطرب الشعبى التى ابتعد فيها عن النمطية المكررة، حيث قدم مجموعة من الأغنيات التى تأخذ شكل المونولوج الذى يعشقه الشعب المصرى بشكل خاص ويقول مطلع إحدى أغنياته :

"انا اللى كان فارسنى أنى بغنى من 3 ابتدائى من قبل تامر حسنى ومحمد حماقى يا ليل..
تاكس عابدين يا اسطى كله آلسطا أهلى اصحابى كل جيرانى هدخل قلبكم من غير واسطة يا ليلى..
أنا خدت دبلوم روحت شارى بنطلون كان عندى انتر فيو وعقدونى ياهو غلبان وشارى سجايرى فرت
اكمنى معيش من حد كارت اتنطرت يا ليل
قالولى روح على ليبيا حوشتلى قرشين كان ليلة أبويا كوبيا وطاروا فى دقتيتن دخلت يا اما البورصة
وجبتلى سهمين ولله يا محسنين
تاكس عابدين يا اسطى كله السطه أهلى أصحابى كل جرانى هدخل قلبكم من غير وسطة يا ليلى..
محمد حماقى خايف منى يا رجاله..

كما طرح له مؤخرا أغنية جديدة بعنوان "الخرنج" والتى كتب كلماتها أيضا الشاعر ايمن بهجت قمر ولحنها محمد يحيى، والتى علقت بشدة مع الشباب، و يقول مطلعها " بتحبنى لأ، أشك.. مين دول اللى ع الفيس بوك لو مشلتش العيال دى.. عليك هاسك وأنا مش خرنج .. أنا كينج كونج ده أنا وأنا رابط إيدى بالعب بينج بونج .. مش ابن هانم ولا ابن لورد ..اتفضلى هاتى الباسوورد ده أنا أراجوز متربى فى سيرك .. مش عيل كاورك".

ودى بعض الكليبات اون لاين لابو اليف

للمشاهدة الكليبات اون لاين


للمشاهدة to watch



الصفحه الرئيسيه


للمزيد من الافلام العربى والاجنبىhttp://myegyeygpt.blogspot.com


نتمنى لكم مشاهدة ممتعة

0 التعليقات:

إرسال تعليق

اضافه رد

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails